Tarptautinio projekto finišas Italijoje

Gegužės 4-9 d. Italijoje, Mogliano-Paese-Resana miestuose, vyko Comenius projekto „Kalba – žinių jungtis“ baigiamasis mokyklų partnerių susitikimas. Kartu su projekto dalyviais iš Portugalijos (2 mokyklos), Prancūzijos, Ispanijos bei Italijos (3 mokyklos) dalyvavome ir mes, Adolfo Ramanausko-Vanago vidurinės mokyklos atstovai: mokyklos direktorius Virginijus Skroblas, projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja metodininkė Leonida Tolvaišienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Aldona Butrimanskienė bei fizikos ir astronomijos mokytoja metodininkė Marytė Baltuškonytė.
Susitikimo metu visos mokyklos pristatė šiais mokslo metais atliktus darbus, dalijosi gerąja patirtimi, apibendrino ir įvertino bendradarbiavimo rezultatus. Buvo įdomu stebėti kolegų pristatomas CLIL metodu paremtas pamokas, kai mokomojo dalyko mokoma ne gimtąja, bet užsienio kalba. Mokinių ir mokytojų išradingumui renkantis temas ir pristatant jas nebuvo ribų. Portugalai angliškai aiškinosi žmogaus lytinę sandarą, prancūzai – dailę, italai – demokratiją mokykloje, o mes apibendrinome tris 2009 metais ruoštus projektus: 9a klasėje „Įžymūs mokslininkai fizikai“– ruošė anglų kalbos mokytoja metodininkė Reda Gerybienė, fizikos mokytoja metodininkė Marytė Baltuškonytė ir matematikos ir informatikos mokytojas Raimundas Grigaitis; 11a,b klasėse „Matematiniai kryžiažodžiai angliškai“– ruošė matematikos ir informatikos mokytoja metodininkė Loreta Mazėtytė ir anglų kalbos mokytoja metodininkė Leonida Tolvaišienė ir 6c klasėje „Baltų mitologinių būtybių įvaizdžiai literatūrinėje Salomėjos Nėries pasakoje „Eglė – žalčių karalienė“ – ruošė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Aldona Butrimanskienė ir anglų kalbos mokytoja Ramunė Petrosian. Džiugu, kad mūsų mokyklos projektus kitų šalių mokytojai įvertino puikiai.

Visų šalių delegacijos gyveno Mogliano miestelyje, kuris yra netoli Venecijos, todėl turėdami laisvą popietę nuvykome apžiūrėti pasaulio stebuklo – miesto ant vandens.

„-O, Dieve, kaip gražu,“ – taip pravažiavęs Alpes apie Italiją rašė Stendalis. Apvedžiotą šiltų jūrų kontūru, išpuoštą Alpių ir Apeninų karūnomis, išdabintą jaukiais užutekiais ir uostais, Apeninų pusiasalį mylėjo ir apdainavo Ovidijus, Baironas, Pučinis. O ką jau kalbėti apie Veneciją, vieną gražiausių pasaulio miestų. Venecija slepia savo veidą už prabangos, nerūpestingumo ir abejingumo fasado. Miestas daugybę kartų statytas ir griautas, įsikūręs ant 118 lagūnos salelių prie šiaurinės Adrijos jūros pakrantės. Ji pastatyta ant 10 000 ąžuolinių ir guobų polių, išvagota 200 kanalų ir sujungta 400 tiltų.

Venecijoje gyvenantis žmogus niekada nepasakys esąs italas. Jis išdidžiai pabrėš: „Aš – venecijietis.“ Tai kartu ir istorinių vingių atšvaitas, kai Venecija iki pat jūrinio kelio į Indiją atradimo buvo prekybos su Rytais centras, nepriklausomas ir turtingas miestas-valstybė – Venecijos respublika. Tačiau tame išdidžiame pareiškime ne tik istorija, bet ir gyvenimo būdas, taip besiskiriantis nuo kitų Italijos regionų. Venecijoje pats nuostabiausias meno kūrinys, dar vadinamas XVII a. Europos simboliu, yra didžiausia miesto Šv.Morkaus aikštė, kurioje puikuojasi Šv. Morkaus bazilika ir Dožų rūmai. Šv. Morkaus bazilikos vidus sukuria bizantišką įspūdį, auksinės sienos ir brangakmeniais inkrustuoti Pala D.Oro demonstruoja bizantišką praeitį, kurios ji visai neturi. Dožų rūmai- tai karų, intrigų, žudynių ir iškilmingų įvykių vieta, Aimanų tiltas… Visą popietę klaidžiojome Venecijos gatvelėmis, kurios kadaise buvo pilnos muzikantų, dailininkų ir aktorių, grožėjomės architektūros šedevrais, užsukome į suvenyrų parduotuves, apsilankėme muziejuje „Arzana“, kuriame surinkti įvairūs eksponatai, menantys venecijiečių praeitį, gyvenimo būdą, amatą. Susidomėję klausėmės gondolų irklų dirbtuvės meistro pasakojimą, kaip gaminami irklai ir kaip tiksliai jie turi būti padaryti, kad gondola plauktų lygiai ir greitai. O geriausiai šio miesto neįprastumą atskleidžia Venecijos kanalų labirintai. Ypač didelį įspūdį paliko kelionė laiveliais, kurie nuplukdė mus į Murano salą, kur iš stiklo padaromi nepaprasti stebuklai, į Buraną, kuris garsėja spalvotais namukais.

Ypač įdomu buvo lankytis prestižiniame profesinio rengimo centre I.P.S.S.A.R. „Giuseppe Maffioli“. Čia mokosi vaikai nuo 14 metų. Mokslas trunka penkerius metus. Šioje mokykloje ruošiami padavėjai, barmenai, virėjai, viešbučių administratoriai. Centre dirba kvalifikuoti dėstytojai. Baigę mokslus, jaunuoliai dirba ne tik Italijos, bet taip pat ir kitų šalių restoranuose bei viešbučiuose. Mokykla turi savo prieskonių darželį, kurį prižiūri patys mokiniai. Vaikai, atvykę iš tolimesnių regionų, gali apsigyventi mokyklos bendrabutyje. Čia sudarytos puikios sąlygos mokytis.

Įstojus į ES keičiasi požiūris į mokymą ir mokymąsi. Kalbų mokėjimas įgauna didesnę vertę, atsiranda naujos galimybės bendrauti, kyla poreikis pažinti kitas kultūras. Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose skatina mokytojus nuolat gilinti profesines žinias, bendrauti ir bendradarbiauti ne tik tarpusavyje, bet ir su kitų šalių pedagogais, pažinti ir vertinti kitų šalių mokymo metodus.

Projektas baigėsi, tačiau tikimės su kolegomis iš šalių partnerių susitikti kituose Comenius projektuose. Mes nesakome „Sudie!“, mes sakome „Iki kitų susitikimų“.

Projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja metodininkė Leonida Tolvaišienė,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Aldona Butrimanskienė,
fizikos mokytoja metodininkė Marytė Baltuškonytė

Parašykite komentarą