Į Veneciją projektinės veiklos aptarti

Šių metų gegužės 21-26 dienomis Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos delegacija dalyvavo Comenius daugiašalės partnerystės projekto SENTSUDER baigiamajame susitikime, kuris vyko Italijoje. Mūsų mokyklą atstovavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Danutė Dragūnienė, biologijos mokytoja metodininkė Jūratė Vailionienė, muzikos mokytoja metodininkė Jureta Šametienė ir projekto koordinatorė Edita Bolienė.Susitikime dalyvavo visų mokyklų-partnerių atstovai iš dešimties šalių: Ispanijos, Italijos, Portugalijos, Kipro, Lenkijos, Slovakijos, Danijos, Vengrijos, Vokietijos ir Lietuvos. Šis susitikimas buvo skirtas aptarti projektinę veiklą, vykdytą 2008-2010 mokslo metais.

Per dvejus mokslo metus mūsų mokyklos mokiniai sukūrė du projektinius darbus: „Alytus-tiltas tarp dviejų imperijų“ ir „ Mažink atliekas, Perdirbk, Rūšiuok“, kuriuos mokiniai pristatė tarptautinėse mokinių konferencijose Leipcige, Vokietijoje ir Tenerifės saloje, Ispanijoje. Projektiniuose susitikimuose Portugalijoje, Vokietijoje, Danijoje, Slovakijoje, Ispanijoje ir Italijoje dalyvavo 7 mūsų mokyklos mokiniai ir 12 mokytojų.

Visi projektinio susitikimo Italijoje dalyviai puikiai įvertino projektinę veiklą. Buvo nuspręsta panaudoti visus mokinių sukurtus darbus kaip metodinę medžiagą ugdymo procese. Dalyvavimas projektinėje veikloje pagerino bendradarbiavimą tarp įvairių dalykų mokytojų, pagerino bendradarbiavimą tarp mokytojų ir mokinių. Aktualios projektinių darbų temos privertė susimąstyti bei pažvelgti į daug ką naujai.

Tačiau Italijoje ne tik dirbome, bet ir stengėmės pamatyti kuo daugiau. Aplankėme Veneciją, pakerėjusią nuostabia architektūra, gondolomis ir nesuskaičiuojamais gatvės prekeiviais. Trevizo miestas pasitiko nesuskaičiuojamais tilteliais ir akmenimis grįstomis gatvelėmis. Fontanėliai puošia kiekvieną didesnį skverą. Šiame mieste paragavome ir tikros itališkos picos. Skoniu ji smarkiai skiriasi nuo lietuviškos…

Domėjomės švietimo sistema. Italijoje vaikai pradeda lankyti mokyklą būdami šešerių-septynerių metų amžiaus, vėliau trejus metus mokosi viduriniojoje mokykloje ir užbaigia vidurinį išsilavinimą mokydamiesi dar penkerius metus. Lankėmės dvejose mokyklose. Ypatingai patiko antroji mokykla. Apstulbino meno kūrinių gausa tiek direktoriaus kabinete, tiek koridoriuje. Visur gyvų gėlių puokštės, daug šviesos ir spalvų. Erdvu ir skoninga. Vieną iš holo sienų puošia puiki freska, kurią kerta traukinuko bėgiai. Traukinukas važinėja pirmyn atgal nesustodamas. Kaip paaiškino mokyklos direktorius, traukinukas simbolizuoja ugdymo procesą ir mokinius. Mokiniai turi žinoti, kad nė vienas iš jų nebus paliktas. Visi sugrįš paimti to, kuris atsiliko ir vėl visi kartu judės į priekį.

Išvykome iš Italijos kupinos pačių nuostabiausių įspūdžių. Galbūt čia dar sugrįšim po metų jau su nauju Comenius projektu.

Parašykite komentarą