Gimnazijos dovana gabiems mokiniams (Nuotraukos)

Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje yra tradicija pavasarį dovanoti olimpiadų, konkursų ir sporto varžybų prizininkams ekskursiją, o rudenį – pirmūnams.

Šiais mokslo metais mūsų gimnazistai pasiekė aukštų rezultatų. Aukščiausi pasiekimai Ia  g kl. mokinio Luko Šteinio: XIV respublikiniame profesoriaus Kazimiero Baršausko fizikos konkurse jis tapo I vietos laimėtoju,  Lietuvos mokinių 59-ojoje fizikos olimpiadoje III vietos laimėtoju (mokytoja Marytė Baltuškonytė), Lietuvos mokinių 49-ojoje chemijos olimpiadoje laimėjo II vietą (mokytoja Janė Liutkienė) ir laimėjo prizines vietas 3-ose Alytaus m. olimpiadose. Rimantė Kvašinskaitė, IVa g kl. mokinė, Lietuvos mokinių prancūzų kalbos olimpiadoje laimėjo II vietą, o Kristina Petrauskaitė ir  Gintarė Sinkevičiūtė, IVa g kl. mokinės, šioje olimpiadoje apdovanotos pagyrimo raštais (mokytoja Marija Bagdanavičienė). Karolis Kirklauskas, 7a kl. mokinys, Lietuvos mokinių poezijos konkurse „Pavasario balsai“  laimėjo II vietą (mokytoja Virginija Jokubauskienė). Aušra Šumskaitė, 8c kl. mokinė, tapo Lietuvos moksleivių skaitovų konkurso laureate (mokytoja Aldona Butrimanskienė).  Aurelija Černiauskaitė, IVe kl. mokinė, tarptautinio konkurso „JUNIOR PEAKTIME High School Student Business Competition“ Stokholmo Aukštojoje Ekonomikos mokykloje Rygoje finalo dalyvė (mokytoja Rūta Mockevičienė). Labai daug prizinių vietų mūsų gimnazistai laimėjo Alytaus mieste.

Taigi ankstyvą gegužės sekmadienį vykome į Anykščius. Šios kelionės metu mes aplankėme Siaurojo geležinkelio muziejų, kuriame galėjome apžiūrėti muziejaus  eksponatus: prekinį dengtą vagoną, platformą, cisterną, dengtą vagoną (ledainę). Ypač jaudinantis bei įdomus eksponatas buvo senas laiškas, parašytas 1952 metais ir išmestas pro riedantį gyvulinį vagoną. Laiške buvo aprašoma žmogaus jausmai išgyventi važiuojant pakeliui į Sibirą. Taip pat galėjome pavažinėti bėgiais riedančiu dviračiu bei rankine drezina.  Aplankę muziejų siauruoju traukinuku nuriedėjome iki Rubikių ežero, prie kurio pailsėjome, grožėjomės gamta. Šiame ežere yra 16 salų. Traukiniu grįžę į Anykščius važiavome į vienintelę Lietuvoje vasaros rogučių trasą. Daugelis mokinių ryžosi išbandyti tokią ekstremalią pramogą. Gavę pakankamą adrenalino dozę, važiavome pamatyti antkapinio paminklo J. Biliūnui – Laimės žiburio. Užlipę į jį bei paklausę pasakojimo, keliavome prie paskutinio mūsų kelionės tikslo – Puntuko akmens. Mokytojos papasakojo akmens atsiradimo legendą, paaiškino, kodėl ant akmens iškalti Stepono Dariaus ir Stasio Girėno atvaizdai. Pailsėję pradėjome kelionę link namų. Važiavimą praskaidrino mokytojų surengtas konkursas apie aplankytas vietas bei Anykščių kraštą, todėl kelionė į Alytų neprailgo. Kelionėje mus lydėjo mokytojos Laimutė Gečaitė ir Loreta Mazėtytė.

Pavargę nuo ilgos kelionės grįžome į namus, tačiau visą nuovargį kompensavo įgytos žinios bei įspūdžiai. Aš labai džiaugiuosi, jog mūsų gimnazija yra tokia rūpestinga ir paskatina kelionėmis pažangius bei talentingus mokinius.