Gimnazijoje vyko regioninė mokytojų metodinė konferencija ,,Sėkmingos pamokos veiklos”

DSC_4959

Kai birželio pradžioje mokyklose nutyla įprastas šurmulys, o gimnazijų koridoriuose gali išvysti tik susirūpinusius abiturientus, atbėgančius į mokyklą pasidalinti savo viltimis ir nerimu, laukiant egzaminų rezultatų, mokytojų bendruomenei tarsi atsiveria daugiau galimybių apmąstyti ir savo nuveiktus darbus, pasidalinti su kolegomis svarbiausiais metų džiaugsmais ir reikšmingiausiais pedagoginiais atradimais.

Birželio 18 dieną Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje įvyko regioninė mokytojų metodinė konferencija ,,Sėkmingos pamokos veiklos”, skirta Meilės Lukšienės 100-osioms metinėms paminėti. Džiugu, jog prieš trejus metus gimnazijos direktoriaus Virginijaus Skroblo inicijuotas renginys tapo kasmetine tradicija ir įgauna vis didesnį mastą bei svarbą. Šiemet džiaugėmės būriu dalyvių ne tik iš Alytaus miesto gimnazijų, bet ir Elektrėnų, Varėnos.

Renginį pradėjome prisimindami iškilias asmenybes Meilę Lukšienę ir Vydūną, turėjusius lemiamos įtakos Lietuvos švietimo sistemos formavimuisi. Šiuos skirtingų epochų mąstytojus, mokslininkus ir pedagogus vienija suvokimas, kad pagrindinis asmenybės, mokyklos, tautos uždavinys – dvasinės žmogaus esmės stiprinimas. Jų mintys aktualios ir šiuolaikiškos, nes mokytojas visuomet turi ugdyti ne tik mokinių protą, bet ir dvasią, kertinės mokytojo darbo ypatybės nesikeičia ištisus šimtmečius, keičiasi tik priemonės ir metodai, kuriais stengiamės padėti mokiniams tobulėti.

Trylika pranešėjų dalijosi gerąja patirtimi apie mokymosi veiklos diferencijavimą pagal mokinių mokymosi stilius, grupinio darbo metodą ir kritinio mąstymo ugdymą, ugdomosios veiklos diferencijavimą ir individualizavimą, darbo specifiką biologijos ir chemijos pamokose, mokinių vertinimą ir motyvacijos skatinimą, aktyviąsias pamokas, supažindino su reikalavimais sėkmingai šiuolaikinei pamokai. Klausantis kolegų ir mokyklos svečių pranešimų, daugelio konferencijos dalyvių galvose jau gimė naujų projektų idėjos, įtaigūs ir informatyvūs kalbančiųjų žodžiai skatino pervertinti įprastas pamokos organizavimo formas. Džiugu, kad atsivėrė netradicinių bendradarbiavimo galimybių: juk rusų kalbos specialisto naudojami pamokos refleksijos būdai gali būti aktualūs ir tiksliųjų mokslų pamokose, o chemijos pamokų metu auginamas kristalas yra ir puikus poezijos objektas.

Išklausę pranešimų, konferencijos dalyviai dirbo grupėse: rinkosi vieną iš šešių jiems aktualių temų. Darbas grupėje – tai galimybė pačiam mokytojui įsitikinti, kaip veikia šiais laikais populiarus mokyklose darbo su mokiniais metodas. Mokytojų komandos gilinosi į veiklų pamokose problematiką, ieškojo sprendimų, dalijosi patirtimi, diskutavo, o darbo rezultatus pristatė visiems konferencijos dalyviams.
Kalbinti gimnazijos svečiai teigė, jog atvykti į konferenciją, vykstančią savame regione, pirmiausia yra patogu, o pabendrauti su kolegomis, pasidalinti metodikos naujovėmis yra dar ir be galo naudinga. Nors daugelio mintis vis labiau valdo artėjančios atostogos, bet visus konferencijos dalyvius vienijo noro keistis, mokytis ir tobulėti dvasia.

Jovita Žilinskienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė,
Eglė Barysienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė