Prasminga išvyka į Metelių regioninį parką

Saulėtą antradienio popietę būrys mūsų gimnazijos pirmokų kartu su biologijos mokytojomis Jurate Vailioniene ir Edita Gumauskiene išvyko į Metelių regioninį parką. Išvykos metu pailsėjome ne tik nuo miesto triukšmo, įkvėpėme gaivaus miško oro, bet ir sužinojome įdomių dalykų, aplankėme vietas, palikusias neišdildomą įspūdį.

Lankytojų centre susipažinome su regioninio parko kultūros ir gamtos vertybėmis. Informacija apie rečiausius gyvūnus bei augalus buvo paslėpta medžių kamienuose. Norėdami sužinoti gamtos paslaptis, turėjome atverti medžio drevę. Gido rodytame reportaže išvydome vėžlį, kuris, beje, nebuvo toks lėtas, kaip esame girdėję. Paskui gėrėdamiesi klausėmės paukščių giesmių bei varžėmės spręsdami kryžiažodžius.

Vaikščiodami pėsčiųjų pažintiniu taku Bijotų-Širvinto miškuose galėjome pastebėti didelę medžių įvairovę: pušyną, eilę šimtamečių ąžuolų, tamsųjį skroblyną bei juodalksnyną. Mūsų aplankytoje pelkėje žydėjo trilapis puplaiškis ir paprastoji spanguolė. Visiems nuostabą kėlė gidas, kuris, nebijodamas „pabaisos pelkės,” išdrįso pasivaikščioti jos taku.

Toliau kelionėje įkopėme į Prelomciškės piliakalnį – vieną aukščiausių ir įspūdingiausių Metelių regioniniame parke, nuo kurio viršaus atsiveria nuostabi panorama: Dusios ežeras, jo pakrantėje, ant kalvos atstatyta Kryžių šventovė. Ši vieta yra populiari, čia rengiamos įvairios šeimos šventės. Užlipę į apžvalgos bokšto viršūnę, išvydome vertingiausius Metelių kraštovaizdžio draustinio objektus – Metelio ežerą, paukščiams svarbią šlapią Kemsinės pievą, Metelių kaimą, kitoje ežero pusėje dunksantį Papėčių piliakalnį. Čia gegužės mėnesį kartais galima išgirsti didžiojo baublio baubimą, tačiau šį kartą jo negirdėjome.

Ši ekskursija buvo įspūdinga. Sužinojome daug įdomių dalykų apie gamtą, o svarbiausia tai, kad turiningai ir smagiai praleidome laiką kartu.