Proto kovų finalistai „Spindulėliai“ aplankė Europos parlamentą Strasbūre

Kovo 12 dieną, sekmadienį, anksti ryte, II a klasės komanda „Spindulėliai“ – Uosis Nojus Galkevičius, Tomas Blažauskas, Aistė Butrimaitė, Erika Krikščiūnaitė, Goda Jurčikonytė – su mokytoja Agne Ingelevičiene pagaliau pajudėjo į ilgai lauktą kelionę, laimėtą dar 2016 rugsėjo 16 dieną protų kovose „Europos kalbų labirintas’16”, skirtą Europos kalbų dienai paminėti. „Europos kalbų labirinto’16” organizatoriai yra „Valstybės institucijų kalbų centras“ bei Europos Komisijos Vertimo raštu generalinis direktoratas. Pagrindinis prizas laimėtojams – kelionė į Europos parlamentą Strasbūre ir susitikimas su Europos parlamento nariu Petru Auštrevičiumi.

Įlipę į autobusą, susipažinome su bendrakeleiviais, KTU gimnazijos penkių mokinių ir mokytojos komanda, verslumo renginyje „PROFADIENIS Junior“ laimėjusiais tokią pat kelionę, todėl pirmoji kelionės diena per Lenkiją neprailgo.

Antroji kelionės diena prabėgo žaibiškai. Lydimi gero oro ir nuotaikos aplankėme vieną didžiausių pietų Vokietijos miestų – Niurnbergą, antrą pagal dydį miestą Bavarijos žemėje pietų Vokietijoje.  Apžiūrėjome imperatoriaus pilį, senamiestį, juosiamą gynybinės sienos, ir pačias seniausias katalikiškas ir protestantiškas šio miesto bažnyčias. Tai lyg muziejus po atviru dangumi, kuriame galima pasigrožėti viduramžių architektūra. Išsamūs ir sąmojingi gido pasakojimai užbūrė, kaip ir legendos apie gotikinį, auksu tviskantį, išpuoštą skulptūromis ir apaštalais Gražųjį šulinį. Jis ypatingas tuo, kad, jeigu pasuksite jame esantį žiedą tris kartus ir sugalvosite norą, jis atneš jums laimę.

Pagrindinį kelionės tikslą – Strasbūrą – pasiekėme antradienį. Iš ryto grožėjomės Strasbūro senamiesčiu. Labiausiai sužavėjo Strasbūro katedra, kuri yra tikras liepsnojančios gotikos ir romanikos šedevras, pradėtas statyti dar XII amžiuje. Po pietų pajudėjome Europos parlamento link, kur mūsų laukė susitikimas su Europos parlamentaru Petru Auštrevičiumi.  Parlamento narys bendravo betarpiškai, buvome supažindinti su Europos parlamento struktūra bei darbo pobūdžiu, Lietuvos parlamentarų pasiskirstymu Europos parlamente ir balsavimo ypatumais. Pasirodo, kad net tokie klausimai, kaip triušių narvų dydis, yra sprendžiami Europos lygmenyje. Vėliau, išklausę Petro Auštrevičiaus pasisakymą parlamente anglų kalba, buvome palydėti į Europos parlamento plenarinių posėdžių salės stebėtojų vietas ir galėjome klausytis parlamentarų pasisakymų įvairiomis kalbomis arba jų sinchroninių vertimų į visas Europos kalbas.

Trečiadienį pasiekėme dar vieną pietų Vokietijos miestą Ulmą, Badeno–Viurtembergo žemėje, prie Dunojaus. Vaikščiodami po senamiestį turėjome galimybę pasigėrėti aukščiausia pasaulyje bažnyčia – vėlyvosios gotikos stiliaus katedra ir aplink kunkuliuojančiu Ulmo turgumi. Vakarop, kai pajudėjome Lietuvos link, teko prisiminti mūsų laukiančius testus, kontrolinius darbus ir grįžti prie kasdieninių rūpesčių…