Gimnazistai pabuvojo Latvijos pajūrio miestuose bei miesteliuose

Per dvi dienas daugiau nei 1000 kilometrų – tiek autobusu įveikę Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos mokiniai viešėjo dviejuose Latvijos pajūrio miestuose, aplankė jų istorines, turistų pamėgtas įžymybes, išmėgino paplūdimius, buvo 11 metrų po žeme ir Latvijos „Venecijoje“ ėjo ilgiausiu Europoje plytiniu automobilių  tiltu.

Pirmiausia atvykę į paslaptinguosius Riežupės smėlio urvus, keliavome mistiniais smėlio tuneliais, apipintais legendomis ir burtais, grįžome sugalvoję norus, kurie būtinai išsipildys. Klaidžiojome 2,5 km ilgio labirintais, buvome nusileidę 11 metrų po žeme, kur bet kuriuo metu laiku yra ta pati oro temperatūra +8 C.

Po įspūdingo pasivaikščiojimo urvuose kelionę tęsėme Kuržemės keliais: antroji mūsų stotelė Kuldyga – miestas, nuo įkūrimo 1244 metais išlaikęs viduramžių dvasią bei architektūrą, dar vadinamas „latviškaja Venecija“: mažyčiai tilteliai, vanduo tarp namų tarsi primena garsųjį Italijos miestą. Čia mus pasitiko ir ilgiausias plytinis tiltas Europoje. Kuržemės pasididžiavimas – Ventos krioklys, plačiausias Europoje (249 m.), apipintas legendomis ir istoriniais įvykiais. Pasakojama, kad „kunigaikščiai čia lašišas gaudydavo tiesiog ore“.

Iš Kuldygos  keliavome į Ventspilį, kuriame harmoningai dera senamiesčio žavesys ir industrinis miesto vaizdas. Grįstos gatvės ir pėsčiųjų takeliai, pietinė jūros molo promenada, uostas, puikus Žydrosios vėliavos paplūdimys, miesto pasididžiavimas – Livonijos ordino laikų pilis, kurioje mėgavomės muziejų nakties renginiais.  „Gėlių laikrodis“, fontanai „Saulės laiveliai“ ir „Laivų statytojas“ bei daugybė vienas už kitą įdomesnių lankytinų objektų, kuriuos nekantravome aplankyti.

Sekmadienio rytą  pradėjome pažintine ekskursija po Ventspilį ir darkart įsitikinome, kad jis – vienas iš gražiausiai sutvarkytų Baltijos šalių miestų, kurio erdvių priežiūrai ir tvarkymui, pasak gidų, kasmet išleidžiama po milijoną eurų. Aplankėme garsią Uosto gatvės promenadą, vedančią iki švyturio. Ekskursijos metu pamatėme ir garsiąsias Ventspilio karvutes, ir Mėlynosios vėliavos statusą turintį paplūdimį su žaidimų aikštelėmis. Taip pat įkopėme į beveik 100 m aukščio pramogų kalną, nuo kurio dar kartą žvelgėme į jūrą ir visą Ventspilio panoramą.

Po to vykome į Jūrkalnę, kurioje  grožėjomės Baltijos jūros vaizdeliu, atsiveriančiu nuo stataus, 20 metrų aukščio skardžio. Pažintį su Latvija tęsėme Liepojoje, viešnagę kurioje pradėjome nuo buvusio Karuostos kalėjimo, esančio ypatingoje teritorijoje, anksčiau priklausiusioje Sovietų Sąjungos povandeninių laivų uostui.  Tai – vienintelis turistams prieinamas buvęs karo kalėjimas Europoje, iš kurio niekas nebuvo išsilaisvinęs. Ekskursija šimtamečiame kalėjime paliko neišdildomų įspūdžių, tiesa, ne visi ekskursijos dalyviai norėtų juos patirti dar kartą. Liepojoje susipažinome su jūros paplūdimiais, vietos muzikantų šlovės alėja ir kitais vietiniais akcentais.

Taip, lydimi mokytojos Neringos Babijonienės, mokytojos Eglės Barysienės bei kelionės gidės Rasos Venslavičienės po Latviją keliavo  mūsų gimnazijos I-II klasių mokiniai. Grįžome kupini įspūdžių ir minčių apie jau kitais mokslo metais mūsų laukiančias keliones.