Mokinių mokslinė konferencija Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje

Gegužės 22–24 dienomis Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje vyko mokslinė konferencija, kurios metu I a klasės mokiniai vertinimo komisijai ir susirinkusiems gimnazijos bendruomenės, Alytaus miesto pagrindinių mokyklų mokiniams pristatė parengtus tiriamuosius-kūrybinius darbus.

Tiriamųjų-kūrybinių darbų rengimas – puikus savivaldaus ir integruoto ugdymo pavyzdys. Mokinys mokslo metų pradžioje pats renkasi geriausiai jo gebėjimus, poreikius ir interesus atitinkančią tiriamojo darbo idėją (problemą, objektą, sumanymą), savarankiškai tyrinėja, analizuoja, sukuria ir pristatyto savo veiklos rezultatus. Šiais mokslo metais pirmokai pristatė humanitarinių, socialinių, gamtos, tiksliųjų mokslų, informacinių technologijų ir menų darbus, kuriuos rengdami patobulino ne tik dalykines, bet ir mokėjimo mokytis, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas, viešojo kalbėjimo įgūdžius.

Tiek vertinimo komisiją, tiek susirinkusius klausytojus stebino mokinių darbų temos ir idėjos – nuo baltų religijos pasaulinės mitologijos fone, aukso pjūvio geometrijoje, gamtoje ir mene, mėnulio fazių poveikio žmogui, augalų judesių, muzikos garsų poveikio žmogui iki matematinių paradoksų, numerologijos, laiko kristalų, vokiečių aviganių genetinio paveldimumo, biologinių ir ekologinių problemų analizavimo, pasitelkiant menines raiškos priemones. Be to, gimnazistai pristatymų metu demonstravo ir gimnazijos chemijos laboratorijoje atliktų bandymų, eksperimentų rezultatus. Štai Ema Grišmanauskaitė vandens garais ekstrahuodama gamtines kvapniąsias medžiagas (čiobrelius, kmynus, mėtas, apelsinus) išgavo hidrolatus – eterinių aliejų vandenį, o Gustė Stanevičiūtė demonstravo pačios pagamintus penkių rūšių muilus: lydytų taukų, vegetarų, vanilinį, šokoladinį ir muilą, pagamintą šaltuoju būdu. Mokinė teigė, kad kitais mokslo metais steigs mokomąją bendrovę ir užsiims ekologiškų muilų gamybos verslu. Arno Jankausko atliktas nitratų ir nitritų daržovėse tyrimas privertė susirinkusius pamąstyti apie prekybos centruose perkamų daržovių kokybę – tyrimas parodė, kad pankolio, ridikėlio ir salotos nitratų koncentracija viršijo leistiną normą nuo 25 iki 50 kartų. Tuo tarpu Arminas Mikalauskas nagrinėjo matematinius paradoksus, kadangi jam visada rūpėjo išsiaiškinti, kodėl iš pirmo žvilgsnio neišsprendžiamos problemos turi pagrįstus ir netgi visai paprastus sprendimus, o Rugilė Juodytė analizavo numerologijos patikimumą, nusakant žmogaus charakterį bei asmenines savybes.

Ir tai tik dalis gimnazistų išnagrinėtų temų, suformuluotų išvadų, patvirtintų ar paneigtų hipotezių. Parengti ir pristatyti darbai tik įrodo, kad šiuolaikiškas gimnazijos požiūris į ugdymąsi, praktinė patyriminė veikla, panaudojant inovatyvius mokslo pateikimo metodus ir priemones, ne tik skatina mokinių mokymosi motyvaciją, bet ir prisideda prie mokinio kaip visapusiškos asmenybės augimo.

Jolita Petkevičienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui