Netradicinė pamoka „Vaizdų skaitymo paslaptys“

Spalio 20 dieną mūsų gimnazistai lankėsi Vilniuje, Nacionalinėje dailės galerijoje, kur dalyvavo meninės krypties edukacijoje „Vaizdų skaitymo paslaptys“ pagal projektą „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra” (projekto koordinatorė – informacinių technologijų mokytoja Loreta Mazėtytė). Išvyka buvo nemokama.

Užsiėmimo metu mokiniai kartu su edukatoriumi vaikščiojo po galerijos erdves, analizavo XX-XXI a. Lietuvos dailės kūrinius, jų turinį, formą bei vaizdavimo būdus.

Šiuolaikinio meno esmė yra menininko idėjos, mintys, sumanymai, nevaržomai renkantis kūrybos temas. Česlovo Lukensko, Gintaro Makarevičiaus, Deimanto Narkevičiaus, Audriaus Novicko, Artūro Railos, Eglės Rakauskaitės, Svajonės ir Pauliaus Stanikų, Dariaus Žiūros, Marijos Teresės Rožanskaitės darbai – tai objektai, videofilmai, fotografijos, postmoderni tapyba apie aktualias socialines ir politines problemas. Žvelgiant į meno kūrinius, rikiuojasi mintys: neįprasta, keista, glumina, provokuoja, įdomu, filosofiška. Menas buvo ir bus kiekvienam skirtingai suvokiamas dalykas, bet pirmasis bandymas „perskaityti“ šiuolaikinio meno kūrinį yra svarbus, nes jis keičia jauno žmogaus požiūrį į vertybių pasaulį. Laikas praleistas galerijoje suteikė gerų emocijų ir naujų minčių kūrybai.

Dailės mokytoja Dalia Adukevičienė

Mokinių mintys:

Atradau kažką modernauis, kažką naujo. Tai buvo puiki galimybė pažvelgti į meną iš skirtingų laikotarpių.

Šarūnas Katukevičius, IV a klasė

Eglės Rakauskaitės eksponuojami darbai labai sudomino ir privertė giliau apmąstyti kūrinius. Laukiu nesulaukiu aplankyti galeriją dar kartą.

Rugilė Rinkevičiūtė, IV a klasė

Labiausiai patiko Teresės Rožanskaitės darbai. Jie įkvėpė mane daryti panašius darbus, bet ne tapyti, o padaryti tikras skulptūras. Labiausiai atmintyje išliko daug realistinių darbų, stebinančių darbų gausa. Tikrai žadu galeriją aplankyti dar kartą.

Beatričė Pangonytė, IV d

Pamačiau vienus gražiausių lietuviškų meno darbų, kurie buvo pateikti išskirtiniais, man nematytais būdais. Šie darbai paliko neišdildomą įspūdį mano atmintyje.

Izabelė, II a klasė

Kiekviename meno kūrinyje pastebėjau autorių jausmus ir išgyvenimus, kuriant kūrinį. Tai mane labai sužavėjo ir paskatino apie kūrinių  autorius pasidomėti daugiau.

Žydrūnė, II a klasė