Saulėtą birželio 6 d. rytą gimnazijos mokslo pirmūnai ir konkursų, olimpiadų  bei sportinių varžybų nugalėtojai išvyko į dvi dienas trukusią edukacinę išvyką ,,Švietėjų, novatorių ir mecenatų Oginskių bei Tiškevičių kultūrinės veiklos pėdsakai Žemaitijoje“.

Pirmąją dieną aplankėme Rietavą, Plungę ir Kretingą. Rietave, kitaip vadinamame  Karalių mieste, kurį iki XX a. pradžios valdė Oginskių giminė, pamatėme vienintelę Lietuvoje neoromaninės architektūros  stiliaus bažnyčią bei dvaro likučius. Dvare gidas papasakojo apie pasikeitimus, įvykusius po 1812 m., kai grafas Irenėjus Oginskis pastatė puošnius rūmus, įkūrė muzikos, agronomijos mokyklas, iškasė tvenkinį, įrengė parką ir įkūrė simfoninį orkestrą. Taip pat sužinojome, kad Rietave buvo pastatyta pirmoji Lietuvoje elektrinė. Rietave atsiradusiu apšvietos židiniu Oginskiai tarsi užkodavo valstybės pažangos modelį.

Atvykę  į Plungę pabuvojome Plungės dvare, kitaip vadinamame Žemaitijos Versaliu. Muziejaus sodyba – buvęs kunigaikščio Mykolo Mikalojaus Severino Marko Oginskio dvaro ansamblis, kurio pastatai statyti 1873–1886 m. 1879–1902 m. dvare veikė M. Oginskio įsteigta orkestro mokykla. Joje 1889–1893 m. mokėsi būsimasis žymus lietuvių dailininkas bei kompozitorius Mikalojus Konstantinas Čiurlionis. Rūmai – vienas gražiausių XIX a. lietuvių architektūros paminklų. Ypatingas išskirtinumas – rūmų stogą puošiančios antikinio stiliaus skulptūros.

Šiuo metu dvaro ansamblį sudaro dešimt XIX a. pastatų ir statinių. Juos supa vienas didžiausių (58,3 ha) ir gražiausių mišraus stiliaus parkų Lietuvoje. Ekspozicijose susipažinome su XX–XXI a. profesionaliosios dailės kūriniais, kuriuos muziejui dovanojo Lietuvoje ir užsienyje gyvenantys žemaičių menininkai.

Paskutinis pirmosios dienos lankomas objektas – Kretingos muziejus (grafų Tiškevičių rūmai). Nuostabūs paveikslai, sidabrinių monetų lobiai, vazos, skulptūros – visa tai ir dar daugiau matėme muziejuje, tačiau įspūdingiausias reginys mums buvo  Žiemos sodas, kurį įkūrė Juozapas Tiškevičius.

Antrąją dieną lankėmės reprezentaciniuose Palangos grafų Tiškevičių rūmuose, pastatytuose 1897 metais. Projekto autorius – Berlyne gyvenęs vokiečių architektas Francas Švechtenas. Dviejų aukštų pastatą nuolatiniam gyvenimui Palangoje pasistatė grafas Feliksas Tiškevičius. Dabar tai – Gintaro muziejus, kuriame apstu įvairiausių gintaro dirbinių, inkliuzų.

Kaip būnant Palangoje nepamatyti jūros? Turėdami šiek tiek laisvo laiko vaikščiojome Jono Basanavičiaus gatve, pasigrožėjome jūra, valgėme skaniuosius Palangos vaflius.

Norime padėkoti Gimnazijos Tarybai, suorganizavusiai  nepamirštamų  įspūdžių ir daug  žinių suteikusią ekskursiją. Už paramą nuoširdžiai dėkojame Gimnazijos Tėvų klubui bei Alytaus Rotary klubui.