Antrieji metai Ekonomikos ir verslo akademijoje: rezultatai – neįkainojami, tačiau išmatuojami

Alytaus ekonomikos ir verslo akademija išleido jau antrąją gimnazistų laidą. Šie metai atnešė ypač puikius rezultatus: net keturi Ekonomikos ir verslo akademijos mokiniai geriausiai pasirodė Lietuvos mokinių ekonomikos ir verslo olimpiados regioniniame etape. Vienas jų – Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos mokinys Mantas Anskaitis, kuris vėliau puikias žinias pademonstravo respublikinėje olimpiadoje, kurioje užėmė trečiąją vietą. Tokia sėkmė Alytų aplankė po septynerių metų pertraukos. Neabejotina, kad svarbia to dalimi tapo Ekonomikos ir verslo akademijoje sustiprintos žinios.

Yra entuziazmas – yra ir rezultatai

Ekonomikos ir verslo akademiją lankančių gimnazistų pasiekimai džiugina ne tik pedagogus iš Alytaus, bet ir į akademiją dėstyti atvykstančius Mykolo Romerio universiteto dėstytojus.

Kuomet prieš dvejus metus Mykolo Romerio universitetas kartu su Alytaus miesto savivaldybe ir Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija pasirašė Ekonomikos ir verslo akademijos steigimo sutartį, buvo tvirtai tikima, kad lūkesčiai pasiteisins, tačiau tuomet dar buvo sunku nuspėti, kaip greitai tai įvyks.

Užteko ir dviejų metų, kad kryptingo darbo, pasiryžimo, susitelkimo dėka, jau būtų galima džiaugtis sėkmingu startu ir akivaizdžiomis perspektyvomis.

„Mūsų siekis buvo pasidalinti su jaunimu savo žiniomis, patirtimi. Ir tai padaryti kuo galima anksčiau, kad mokiniams būtų sudarytos galimybės „pasimatuoti“ su ekonomikos, verslo  sritimi susijusius dalykus ir lengviau apsispręsti, kokiu keliu eiti toliau.

Tačiau tuo viskas nesibaigia. Mūsų žvilgsniai krypsta kur kas toliau. Esame įsitikinę, kad ekonomika yra tam tikra terpė, kuri mus supa, veikia, norime mes to ar ne. Ir net ir tuo atveju, jei žmogus nėra ekonomistas, verslininkas, jam pravartu išmanyti ekonominius dėsnius, kad jis savo gyvenime galėtų priimti tinkamus sprendimus ir į daugelį dalykų pažvelgti visai kitu kampu“, – kalbėjo Mykolo Romerio universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto dekanas, profesorius Gintaras Černius.

Mykolo Romerio universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto dekanas, profesorius Gintaras Černius.

Pasak jo, akademijoje jaunuoliams perduodamų žinių ir patirties kai kuriais atvejais nei išmatuosi, nei įkainosi. Gimnazistams yra duodami visi „įrankiai“, suteikiamos akademinio lygio žinios, ir tik nuo jų priklauso, kaip toli jie norės eiti ir ką su savimi išsineš. Svarbiausia – kad būtų motyvacijos ir entuziazmo.

„Ateiti šeštadienį į paskaitą yra savotiška auka, bet ji, kaip sako moksleiviai, verta dėmesio. Savo dėstymo metodika stengiamės mokinių entuziazmą išlaikyti. Su jais akademijoje dirbama kitaip nei mokykloje. Čia dėstytojai su mokiniais bendrauja kaip lygūs su lygiais, ir tai skatina jaunimo susidomėjimą, įsiklausymą. Kol kas motyvacijos jiems netrūksta. Matydami jų entuziazmą, ir patys „pasikrauname“ geros energijos. Žiūrime į tuos protingus jaunuolius ir matome ateitį, kurią jie kurs. Dėl to tikrai verta stengtis“, – kalbėjo G. Černius.

Įteikiami Ekonomikos ir verslo akademijos baigimo pažymėjimai.

Ir nors Ekonomikos ir verslo akademijos teikiamą naudą ne visada pamatuosi konkrečiais pavyzdžiais, tačiau tam tikri rezultatai yra labai apčiuopiami ir aiškūs – tą parodė šių metų mokinių pasiekimai olimpiadose. Apie tai, kaip apie siekiamybę, buvo kalbama dar prieš akademijos steigimą. Ir žodžiai tapo realiais darbais.

Akademija sutelkė mokinius iš visų Alytaus gimnazijų

Siekdamas, kad Alytuje būtų įkurta unikali mokymo bazė, apjungianti bendrojo lavinimo ir aukštojo mokslo programas, nuo pat pradžių pastangas dėjo savo miestui neabejingas alytiškis Povilas Labukas.

„Norėjau, kad gimnazistai turėtų galimybę papildomai semtis universitetinio lygio ekonomikos ir verslo žinių mano gimtinėje. Nors viešojoje erdvėje dažnai skelbiama, kokia svarbi yra ekonomikos ir verslo disciplina, pripažįstama, kad jos mokymo svarba tolygi kitiems pagrindiniams mokykloje mokomiems dalykams, visgi ekonomikos ir verslo pamokos privalomos tik dešimtoje klasėje, o vėliau tampa pasirenkamuoju dalyku“, – sakė Alytaus ekonomikos ir verslo akademijos įkūrimo idėjos autorius, Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys P. Labukas.

Pasak jo, mokiniai, net ir pasirinkę ekonomikos ir verslo pamokas, dažniausiai turi kelias mokymuisi skirtas savaitines valandas. To ne visada užtenka, kad jiems būtų galima visapusiškai perteikti gilesnes ekonomikos ir verslo žinias. Įkūrus Alytaus ekonomikos ir verslo akademiją, gimnazistams sąlygos gilinti ekonomikos ir verslo žinias tapo palankesnės – tam atsirado papildomos 58 valandos.

Alytaus ekonomikos ir verslo akademijos įkūrimo idėjos autorius, Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys Povilas Labukas.

„Džiaugiamės, kad mokiniams atsirado galimybė tobulėti būtent savame mieste. Mykolo Romerio universiteto sprendimai ir įsipareigojimai skirti savo laiką tokios ilgos trukmės ir plačios apimties programos vystymuisi Dzūkijoje verčia žavėtis universiteto vadovybės pasiryžimu.

Tenka matyti tam tikrus skirtingų universitetų rinkodaros žingsnius: dėstytojai atvažiuoja į mokyklas prieš pat abitūros egzaminų sesiją ir suorganizuoja vieną ar dvi paskaitas – tai primena tik parodomąjį darbą.  Mykolo Romerio universiteto įsipareigojimas yra visiškai kitoks. Daugiau nė viename Lietuvos mieste, kur nėra veikiančių universitetų, nerasime įsteigtos tokios struktūros ir pobūdžio akademijos“, – kalbėjo P. Labukas.

Prieš keletą metų jo pristatytą idėją nešti akademines ekonomikos ir verslo žinias į Dzūkiją iki šiol puikiai prisimena Mykolo Romerio universiteto profesorius G. Černius. Profesorius neslepia, kad tąkart jis tiesiog sutiko leistis į avantiūrą, kuri tapo apgalvota, suplanuota ir daug žadančia strategija.

Pasak P. Labuko, jau tada buvo aišku, kad Ekonomikos ir verslo akademija bus skirta visiems Alytaus gimnazistams ir neapsiribos tik viena mokykla, kurioje ji įsikūrė.

„Alytaus gimnazijų mokinius kas antrą šeštadienio rytą į akademiją skatina atvykti vienas tikslas – kiek įmanoma didesnė ir kokybiškesnė žinių ir laiko investicija į savo ateitį dar prieš pradedant studijas universitete. Labai svarbu, jog visi dėstytojai pas juos atvyksta savanoriškai ir dalijasi ne tik teorinėmis žiniomis, bet ir praktiniais pavyzdžiais. Savo sėkmės istorijas pasakoja ir verslininkai. Netgi pasibaigus paskaitai, mokiniai dar neskuba namo, o lieka pabendrauti su dėstytojais. Tai tik įrodo, kad einame teisinga linkme“, – kalbėjo P. Labukas.

Į paskaitas gimnazistai noriai eina ir šeštadieniais.

Akademijoje žinias plečia ne tik mokiniai. Neseniai čia startavo ir mokytojų konsultavimo programa. Pedagogai patys kreipėsi į akademijos steigėjus, prašydami konsultuoti juos ekonomikos uždavinių sprendimo srityje.

„Siekiant, kad mokiniai gautų kuo kokybiškesnes žinias, laiko buvo skirta ir pedagogams. Galima drąsiai sakyti, kad Ekonomikos ir verslo akademija sutelkia ne tik įvairių gimnazijų mokinius, bet ir mokytojus. Ir čia nėra skirstymų, kad tu esi iš vienos mokymo įstaigos, o tu iš kitos. Mes tiesiog esame kartu ir siekiame to paties“, – pasakojo P. Labukas.

Olimpiadoje sužibėjęs alytiškis jau turi verslo idėją

Kad Alytaus ekonomikos ir verslo akademija pateisino ne tik švietimo bendruomenės, bet ir ją lankančių mokinių lūkesčius, galima įsitikinti pabendravus su jaunuoliais, kurie čia nepasivargina ateiti šeštadieniais.

Lietuvos mokinių ekonomikos ir verslo olimpiadoje trečiąją vietą užėmęs Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazistas M. Anskaitis teigė, kad lankyti akademiją jį paskatino noras praplėsti ekonomikos žinias.

Be to, šešiolikmetis jau dabar žino, kad sulaukęs pilnametystės, Alytuje imsis verslo. Jau turi ir konkrečią idėją, tačiau jos atskleisti dar nenori. Užsimena tik tiek, kad sumanymas susijęs su nauja pramoga Alytuje.

„Galvoju apie ateitį ir neabejoju, kad tai, ką gaunu Ekonomikos ir verslo akademijoje, pravers. Paskaitose netrūksta praktinių užduočių, dėstytojai perteikia daugybę įdomių ir naudingų dalykų“, – sakė M. Anskaitis (nuotr. kairėje).

Apie studijas užsienyje svajojantis vaikinas teigė, kad suvokimas apie ekonomiką, verslumą, jam nėra svetimas. Mantas tuo nuolat domisi, tad ir dalyvaudamas olimpiadoje tikėjo, kad užims prizinę vietą.

„Dalyvavau pirmą kartą ir pasisekė. Kai dedi pastangas ir tiki tuo, ką darai, savo tikslus pasieki“, – kalbėjo M. Anskaitis.

Akademijoje žinių semiasi ir apie pareigūnės darbą svajojanti mergina

Noras tobulėti ir išbandyti save įvairiose srityse į Ekonomikos ir verslo akademiją atvedė ir Indrę Adomaitytę, besimokančią Jotvingių gimnazijoje.

Ir visai nesvarbu, kad Indrė neketina studijuoti ekonomikos, o ir verslininke tapti nesvajoja. Vienuoliktokės planuose – policijos pareigūnės profesija.

„Nesvarbu, kokiu keliu žmogus ketina sukti, ekonomikos žinios jam pravers visada. Aš gyvenime išnaudoju visas galimybes, leidžiančias tobulėti ir plėsti savo akiratį. Niekada nežinai, kaip ateityje pasisuks tavo keliai. Kuo daugiau išmanysi, tuo bus lengviau kažko siekiant“, – kalbėjo I. Adomaitytė (nuotr. apačioje).

Gimnazistė teigė, kad akademijoje ją žavi dėstytojų darbo metodika, yra aiškus suvokimas, kokia kryptimi dirbama, ko siekiama.

„Vis einame į priekį, nesustojame vietoje, remiamės konkrečiais praktiniais dalykais, kurie duoda labai daug“, – pasakojo I. Adomaitytė.

Dainuojanti ir sportuojanti gimnazistė rinksis ekonomiką

„Vis galvodavau: sportas ar ekonomika? Kokiu keliu baigus mokyklą pasukti? Tačiau galiausiai apsisprendžiau, kad norėčiau studijuoti ekonomikos srityje“, – pasakojo Kamilė Rakauskaitė, Putinų gimnazijos vienuoliktokė.

Gimnazistė suspėja visur: šoka ansamblyje „Dainava“, užsiiminėja lengvąja atletika ir lanko Ekonomikos ir verslo akademiją.

Semtis žinių akademijoje mergina planavo jau praėjusiais mokslo metais, tačiau pritrūko laiko. „Bet šiemet sau pasakiau: Kamile, lankysi. Ir lankau. Kadangi savo ateitį siesiu su ekonomika, tai man bus tikrai didelis pliusas. Smagu, kad dėstytojai čia bendrauja labai paprastai, viską aiškiai išdėsto, atsako į visus klausimus“, – pasakojo K. Rakauskaitė, patikinusi, kad tobulėjimui, žinių gilinimui laiko paskirti šeštadienį ne gaila.

Gimnazistė svajoja apie studijas Vilniuje ir neatmeta galimybės po jų sugrįžti į savo gimtąjį miestą.

„Alytus tampa vis gyvybingesnis, kaskart atsinaujina. Čia gyventi smagu. Būčiau laiminga galėdama prisidėti prie savo miesto gerovės“, – sakė K. Rakauskaitė (nuotr. apačioje).

Ekonomikos ir verslo akademiją baigia tik atkakliausi

Kasmet Ekonomikos ir verslo akademijoje startuoja apie 50 mokinių. Visgi dėl numatytų akademijos baigimui reikalingų kriterijų, baigimo pažymėjimus gauna kone perpus jų.

Baigę intensyvų visų metų trukmės mokymosi kursą ir per metus nepraleidę daugiau kaip trijų užsiėmimų, mokiniai laiko iš visos metų programos sudarytą žinių patikrinimo egzaminą. Tik jį išlaikiusieji gauna pažymėjimus, kuriuose konkrečiai įvardinti akademijos programos dalykai su jų dėstymui skirtų valandų skaičiumi. Toks nemenkų visų metų pastangų ir pasiryžimo reikalaujantis mokymasis suteikia ženkliai didesnę vertę ir vėliau jau gaunamam baigimo pažymėjimui.

„Mykolo Romerio universiteto pastangos, suteikta mokymosi bazė – tai puikus pavyzdys, kaip akademinės žinios gali pasiekti mažesniuose miestuose esančias gimnazijas. Reikia tik pastangų, ryžto ir mokinių atkaklumo. Mykolo Romerio universiteto įnašą į Alytaus miesto mokinių akademinį švietimą vertinčiau kaip pavyzdinę idėją Lietuvai 100-mečio proga“, – įsitikinusi ekonomikos mokytoja Rūta Mockevičienė.

Raimonda Andriulionytė, alytusplius.lt