Naujos patirtys Vilniaus kolegijoje

Sausio 22 dieną turėjome galimybę aplankyti Vilniaus kolegijos elektronikos ir informatikos fakultetą. Ten klausėme pristatymo apie studijas šioje mokslo įstaigoje. Sužinojome, kokias programas gali rinktis įstoję į Vilniaus kolegiją, kokių balų reikia. Po to mokiniai turėjo pasirinkti vieną iš 3 kūrybinių dirbtuvių, kurių metu galėjo sužinoti daugiau apie atitinkamas sritis.

Pirmojo užsiėmimo tema „Mikroprocesoriai aplink mus“ ir praktinė veikla „Ultragarsinio atstumo matuoklio konstravimas ir tyrimas“. Jos metu mokiniai sužinojo, kad mikroprocesorių yra ne tik kompiuteriuose, bet ir kai kurioje buitinėje technikoje. Sužinojo apie ultragarsą ir jo panaudojimą medicinoje, laivyboje ir kitose srityse. Po teorinės dalies mokiniai turėjo pagaminti ir išbandyti išmaniuosius atstumo matuoklius, naudodami Arduino valdiklius, paskaičiuoti matuoklių paklaidas, sužinoti, kokiu didžiausiu atstumu jie veikia.

Antrosios dirbtuvės „Visa tiesa apie finansus“. Jų praktinė užduotis – asmeninių biudžetų sudarymas, naujo produkto kūrimas. Pasiskirstę į grupes mokiniai turėjo sukurti naują šiukšlinę ir ją pristatyti. Vėliau dėstytojos daugiau papasakojo apie finansus, biudžetą ir pinigų muziejus, kurių pasaulyje yra apie 200. Buvo įdomu išgirsti, jog 2013 m. Lietuvos banko Pinigų muziejus pateko į mokslinio žurnalo „MintWorld Compendium“ sudarytą geriausių viso pasaulio valstybių centrinių bankų muziejų penketuką.

Trečios veiklos tema „Ką slepia scenos užkulisiai?“. Dėstytoja labai įdomiai pravedė paskaitą apie muzikinį teatrą, kūrybą, menus, dizainą. Papasakojo, kas iš tiesų vyksta užkulisiuose, ko mes nematome, nors viskas vyksta ir tiesioginio eterio metu. Už kadro lieka daug paslėptų dalykų. Taip pat pasakojo ir apie savo veiklą už kolegijos ribų, į kurią įtraukia ir studentus, ir apie tai, kokius egzaminus reikia išlaikyti, norint studijuoti dizainą. Po paskaitos kai kurioms gimnazistėms net kilo noras stoti į Vilniaus kolegiją.

Po praktinių užsiėmimų mokiniai turėjo galimybę pasikalbėti su studentais, dalyvavo jų paruoštoje aktyvioje veikloje. Vaišinosi sausainiais ir arbata. Studentai papasakojo apie savo studijas, dalykus, kuriuos mokosi, kitas veiklas kolegijoje ir apie tai, kas yra svarbu studijuojant vieną ar kitą specialybę. Kai kurie mokiniai nuogąstavo, kad laikas greit prabėgo, o jiems norėjosi daugiau pabendrauti su studentais. 

Paskutinė veikla tą dieną buvo ekskursija po Lietuvos nacionalinę Martyno Mažvydo biblioteką. Mokiniai klausėsi gidės pasakojimų apie bibliotekos įkūrimą, vykdomą veiklą. Jie sužinojo, kad biblioteka yra vieta, skirta ne vien skaitymui, joje lankytojai gali rasti labai daug įvairių veiklų, pvz.: įrašyti savo dainą, pažiūrėti filmą su draugais, surengti konferenciją ir dar daugybę kitų. Šioje bibliotekoje yra ką veikti ir mažiems, ir dideliems. Biblioteka yra šiuolaikiška, moderni ir išmani. Labiausiai nustebino dirbtuvės „Pats sau“, kuriose gali rinktis vaikai, kurti savo sugalvotus produktus, naudotis įvairiomis priemonėmis – nuo vąšelio iki 3D spausdintuvo.

Buvom labai nustebinti šiltu, nuostabiai ir labai tiksliai suplanuotu susitikimu. Džiaugiamės, kad laikas neprailgo, mokiniai turėjo galimybę sudalyvauti dirbtuvėse ir pabendrauti su studentais. Bendraujant su dėstytojais, nustebino jų nuoširdumas, atsidavimas savo darbui ir specialybei bei entuziazmas. Jie tikri savo specialybės profesionalai, kurie gali valandų valandas pasakoti apie savo dalyką, dalintis patirtimi, patarimais, nuoširdžiai siūlydami net nuotolinę pagalbą.

Kaip teigia gimnazistai, išvyka į Vilniaus kolegiją ir nacionalinę M. Mažvydo biblioteką buvo labai įdomi, suteikė daug naujų žinių ir jie tikisi, kad tokių išvykų bus ir daugiau.

Asta Grimalauskienė, matematikos mokytoja metodininkė