Socialinės problematikos esė konkursas moksleiviams

Šiais metais esė konkurso kvietimą lydi 2012 m. dalyvės Gretos Rutkevičiūtės nuotrauka

Šiais metais esė konkurso kvietimą lydi 2012 m. dalyvės Gretos Rutkevičiūtės nuotrauka

Kauno technologijos universiteto Socialinių mokslų fakulteto Sociologijos katedra skelbia respublikinį socialinės problematikos esė konkursą „Kritinis lūžis“. Konkurse kviečiami dalyvauti 10 – 12 klasių moksleiviai.

Geriausių esė autoriai bus apdovanoti viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų kompanijos „Factus“ įsteigtais prizais:

  • Geriausio esė autoriui (-iams) atiteks 300,- Lt vertės dovanų kortelė
  • Antrosios vietos esė autoriui (-iams) atiteks 200,- Lt vertės dovanų kortelė
  • Trečiosios vietos esė autoriui (-iams) atiteks 100,- Lt vertės dovanų kortelė

Socialinės problematikos konkurso esė draugai – Švietimo ir mokslo ministerijos specialistai.

Esė kviečiame pateikti iki balandžio 2 d. siunčiant e.paštu sockat@ktu.lt

Peržiūrėk 2012 m. konkurso darbus ir aprašymą: http://ktu.lt/smf/turinys/konkursai

Apie ką rašyti?

Šiais metais labiausiai laukiame esė, kuriuose diskutuojama technologijų problematika. Būk kritiškas.

Technologijas suprask labai plačiai. Štai keletas pavyzdžių klausimų, į kuriuos gali pateikti savo atsakymus:

  • Ar Facebook‘as pakeitė žmonių bendravimo įpročius?
    • Kodėl išmanieji telefonai tapo neatskiriamu jauno žmogaus kasdienybės atributu?
  • Kam būdavo užduodami tie milijardai klausimų, atsakymus į kuriuos dabar tau suranda Google
    • Ar Lietuvai reikia atominės elektrinės?
  • Ką apie tavo tapatybę pasakoja tavo (o gal tėvų, senelių) skaitmeninės nuotraukos?
    • Ar Lietuvoje reikia įteisinti balsavimą internetu?
  • Ar technologijos padeda išspręsti (o gal tik pagilina) socialinę atskirtį ir žmonių susvetimėjimo problemą?

O gal tau įdomios dirbtinio intelekto, GMO, klonavimo, dirbtinio apvaisinimo, nano-technologijų socialinio poveikio temos?

Iliustruok esė pačio (-ios) darytomis fotografijomis, piešiniais ar kitomis vaizdinėmis priemonėmis.

Gali tau padėti ir mokytojai – jiems įteiksime specialų pažymėjimą.

Ką reikia padaryti? Kaip dalyvauti?

Vienas ar su draugu parašyk įžvalgų, įdomų esė apie pasirinktą technologiją (-as). Gali analizuoti technologijos socialinę prigimtį, jos priimtinumą, socialinį poveikį ar kitus socialiniu požiūriu aktualius dalykus.

Rašydamas esė išryškink prieštaravimus, įvardink problemą, pateik argumentų ir svarbiausia – savo kritišką nuomonę.

Jei gali, iliustruok esė pačio (-ios) darytomis fotografijomis, piešiniais ar kitomis vaizdinėmis priemonėmis.

Esė yra gana laisvos formos ir stilistikos tekstas, kuriame pateikiama subjektyvi autoriaus nuomonė. Standartiškai esė struktūrą sudaro tokios dalys: įžanga (problemos kėlimas, suintrigavimas), temos plėtojimas (problemos skaidymas dalimis, argumentacija, jos parėmimas pavyzdžiais, vaizdiniais), išvados (pagrindinis akcentas).

Parengtą esė išsiųsk (jei yra, ir lydinčias iliustracijas, paveikslėlius) KTU SMF Sociologijos katedrai adresu sockat@ktu.lt.

Reikalavimai tekstui: tekstas parengtas kaip Word dokumentas, iliustracijos pridedamos ir kaip jpg failai. Apimtis maždaug 3-6 A4 formato lapai. Formatavimas: 12 dydžio šriftas, Times New Roman, 1.5 dydžio eilėtarpis.

Būtinai nurodyk savo vardą, pavardę, mokyklą. Jei nori – nurodyk ir klasę.

Nurodyk kontaktinę informaciją – elektroninio pašto adresą ir/ar telefono numerį.

Jei tau padėjo mokytojai, nurodyk jų pavardes – norėsime ir jiems įteikti pažymėjimus, padėkas.

Kas ir kaip vertins?

Visus gautus esė vertins sudaryta komisija, į kurią įeis KTU Sociologijos katedros deleguoti mokslininkai, bendrovės „Factus“ atstovas bei KTU Socialinių mokslų fakulteto Studentų atstovybės SOMSA atstovai (studentai). Bus vertinama atsižvelgiant į kelis pagrindinius kriterijus: gebėjimas parodyti pristatomos temos aktualumą, argumentavimo kokybė, gebėjimas pateikti kritišką nuomonę. Papildomas vertinimo kriterijus – kiek ir kaip pateikiama vaizdinė medžiaga atspindi, atskleidžia, papildo nagrinėjamą problemą.

Geriausieji esė bus talpinami Kauno technologijos universiteto tinklalapyje.