Ekskursija į Vilnių – žvilgsnis į tolimą ir artimą savo krašto istoriją

Lapkričio 10 dieną  II a klasės mokiniai vyko į Vilnių. Atvažiavę į mūsų sostinę, visų pirma aplankėme Lietuvos Respublikos Seimą. Susitikome su Seimo nariu Laurynu Kasčiūnu, aptarėme rūpimus emigracijos, socialinės atskirties, švietimo sistemos klausimus. Seimo rūmuose pasitaikė proga susipažinti ir su Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio steigėju ir Kovo 11-osios Nepriklausomybės akto signataru Zigmu Vaišvila. Apžiūrėjome senuosius rūmus, Kovo 11-osios salę, kur buvo pasirašytas Nepriklausomybės atkūrimo aktas,  naujuosius Seimo rūmus, dabartinę posėdžių salę. Vėliau ėjome į Genocido aukų muziejų. Muziejus įsikūręs buvusiuose KGB rūmuose, kur penkiasdešimt metų buvo planuojamos ir vykdomos sovietų represijos. Apžiūrėjome KGB vidaus kalėjimą, šiurpias kankinimo kameras, mirties nuosprendžių vykdymo patalpą. Šis muziejus atskleidžia to laikmečio siaubą, pastate vis dar juntama mirties dvasia. Ši vieta sukrėtė, buvo labai nejauku vaikščioti kalėjimo koridoriais. Čia buvo kankintas ir sušaudytas Adolfas Ramanauskas-Vanagas.

Apžiūrėję muziejų, judėjome į senamiesčio centre įsikūrusį naują objektą – Telios Nemuziejų. Tai virtualus muziejus, kuriame šiuolaikinės kompiuterinės technologijos padeda susipažinti su Vilniaus miesto istorija. Per penkiolikos minučių vaizdo projekcijų seansą pamatėme visą Vilniaus istoriją nuo Gedimino sapno legendos iki šiandieninio miesto gyvenimo. Istorija papasakota labai įdomiai, įgarsinta Marijono Mikutavičiaus ir Giedriaus Arbačiausko. Muziejuje yra ir virtualios realybės kambarys, kuriame galėjome pakeliauti virš Trakų pilies, Galvės ežero, Vilniaus senamiesčio, apžiūrėti bažnyčią iš viršaus. Telia Nemuziejus, įdomi ir nauja pramoga Vilniuje, visiems labai patiko. Po turiningų ekskursijų turėjome laisvo laiko pasigrožėti nuostabiu Vilniaus senamiesčiu, užsukti į jaukias kavines. Ekskursijos metu pamatėme ir sužinojome išties labai daug. Apsilankėme skirtinguose, bet labai įdomiuose ir svarbiuose objektuose. Galima sakyti, turėjome tris puikias istorijos ir pilietinio ugdymo pamokas. Dėkojame už ekskursiją istorijos mokytojai Ramutei Volkuvienei ir auklėtojai Snieguolei Valentukonienei.