Lietuvių kalbos projektas „Kai naršau internete…“

Dažnai mokiniai įsivaizduoja, jog mokosi gramatikos tik todėl, kad kuo geriau parašytų diktantą. Bet tai nėra tiesa. Norėdami įsitikinti, kad taisyklingas lietuvių kalbos vartojimas yra prasmingas ne tik prestižinės lietuvių kalbos gerbėjams, bet ir jos besimokantiems, su I a ir I f klasių mokiniais įvykdėme kūrybinį lietuvių kalbos projektą „Kai naršau internete…“. Projekto tikslai – transformuojant internetinės komunikacijos priemones, laikytis taisyklingos lietuvių kalbos skyrybos reikalavimų, suvokti lietuvių kalbos sistemą kaip kasdieninio bendravimo būtinybę.

Viena iš virtualios komunikacijos priemonių, vadinamieji memai (paveiksliukai su tam tikra verbaline žinute), ypatingi tuo, kad vietoje žodžių, kaip ženklų, naudojami vaizdai, kaip ženklai. Galima pastebėti, kad lietuviškuose memuose paveikslėliu dažniausiai reiškiamas pagrindinis sudėtinio prijungiamojo sakinio dėmuo, o žodžiais užrašomas šalutinis dėmuo. Taigi besimokydami sudėtinio prijungiamojo sakinio skyrybos, mokiniai internete rinko memų pavyzdžius, patys juos kūrė, vertė sakinius iš kitų kalbų taikydami lietuvių kalbos taisykles. Mokiniai ne tik kūrybiškai naudojosi per pamokas įgytomis žiniomis, bet ir mokėsi kaupti, klasifikuoti medžiagą. Individualiai besikonsultuodami, aptarimo metu komentuodami, jie įtvirtino ir ankstesnius lietuvių kalbos skyrybos įgūdžius.

Iš kuklaus sumanymo šis projektas virto dinamišku procesu. Pristatydami savo darbus, mokiniai dalijosi įspūdžiais, kad kurti arba ieškoti memų buvo linksma, nenuobodu, buvo proga tobulinti raštingumo įgūdžius, smagu pasižvalgyti po kitų mokinių atliktus darbus, pasimokyti iš jų.                                                                                   

Lietuvių kalbos mokytoja Santa Marcinkevičiūtė