Žinomas-nežinomas gimtasis miestas Alytus

(Projekto „Gyvenimo įgūdžių ugdymas“ dalyvio įspūdžiai)

2022 metų gegužės 4–5 dienomis Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje vyko projekto „Gyvenimo įgūdžių ugdymas“, įgyvendinamo pagal Europos kaimynystės priemonę ir finansuojamo Europos Sąjungos (paramos 2020-08-21 sutarties Nr. 1S-288), renginys „Atraskime Alytų kūrybiško jaunuolio akimis“. Renginį sudarė dvi dalys – Hackatonas (mokymai, kūrybinės dirbtuvės, darbas grupėmis) ir Ieškojimų diena (įdomesnių ir tik Alytui būdingų objektų ieškojimas).

Vykdomo projekto tikslas – įvairiais būdais ugdyti vaikų gyvenimo įgūdžius, skatinti dalyvius geriau pažinti Alytaus miestą.

Šio renginio tikslas – pritaikyti praktikoje komunikacinius, darbo komandoje, kūrybiškumo ir laiko planavimo įgūdžius.

Pirmoji projekto diena prasidėjo gido, Alytaus kraštotyros muziejaus muziejininko, edukatoriaus Giedriaus Bernatavičiaus nuotoline ekskursija po Alytų. Renginys vyko neseniai atnaujintoje gimnazijos aktų salėje. Nors dauguma esame alytiškiai, iš gido pasakojimų daug nauja sužinojome apie mūsų miestą, jo įspūdingas vietas, išsamiau susipažinome su miesto istorija ir jį garsinančiais objektais. Jei būtume aplankę visa tai gyvai, būtume nuėję net 12 kilometrų!

Atidžiai išklausę mus sudominusio pasakojimo apie gimtąjį miestą, buvome paskirstyti į 10 komandų, kuriose buvo po šešis pirmokus. Iššūkis buvo tai, kad komandose nebuvo bendraklasių – jos buvo sudarytos iš beveik nepažįstamų įvairių pirmų klasių mokinių. Kai kam tai iš pradžių nepatiko, tačiau greitai jų nuomonė pasikeitė, nes naujos pažintys žmogų visada praturtina.

Po nuotolinės ekskursijos komandos ėmėsi konkretaus darbo. Reikėjo per dvi valandas išsirinkti 5-7 miesto vietas ir kiekvienai sugalvoti po mįslę. Atliekant šią užduotį įvyko daug socializacijos – komandos nariai, kurdami žemėlapį, turėjo bendradarbiauti, kalbėtis, ginčytis… Gana greitai atsiskleidė lyderiai ir autsaideriai, iš pradžių buvo ir pasyvių komandos narių. Savo komandoje greitai suradome bendrą kalbą. Nė truputėlio neabejodamas galiu teigti, kad laiką praleidau ne tik produktyviai, bet ir smagiai. Dirbdamas komandoje supratau, kad kartais reikia išeiti iš komforto zonos.

Pirmąją dieną užbaigėme restorane ,,Senas namas“. Ten pietavome. Visiems patiko skanus maistas, o laiką prie pietų stalo, aišku, taip pat praleidome smagiai: dalijomės patirtais gražiais įspūdžiais, daug kas teigė, kad tokiuose projektuose ir ateityje norėtų dalyvauti.

Antrą dieną projekto dalyviai turėjo atlikti naujas užduotis. Kiekviena komanda gavo kitos komandos aprašytas vietas ir jas apibūdinančias mįsles. Užduotis – mįsles  dekoduoti ir atpažintus objektus aplankyti. Kad tikrai užduotį įvykdėme, privalėjome įrodyti: turėjome prie kiekvieno aplankyto objekto pasidaryti nuotrauką su visais komandos nariais. Mūsų komandai mįslių iššifravimas buvo lengviausia dalis – užduotys pasitaikė nesudėtingos, tačiau aplankę paskutinę plane nurodytą vietą jautėmės pavargę.  Reikia pabrėžti, kad visiems (ir organizatoriams, ir projekto dalyviams) labai pasisekė – abi dienas buvo malonus oras.

Kiekviena komanda, įvykdžiusi gautą užduotį, grįžo atgal į gimnaziją, kurioje 13 val. buvo skelbiami laimėtojai (kas greičiausiai ir taisyklingiausiai atliko užduotį). Prieš ceremoniją visi dalijosi savo įspūdžiais – buvo žmonių, kuriems labai patiko, bet buvo ir tokių, kurie reiškė nepasitenkinimą. Tačiau persvara buvo tų, kuriems projektas patiko. Jie teigė, kad daug nauja sužinojo apie Alytų, susirado draugų, išmoko bendradarbiauti su mažai pažįstamaisiais žmonėmis.

Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje vykęs  renginys padėjo mums pažinti Alytų, išmokė bendrauti su beveik nepažįstamais bendraamžiais, padėjo susirasti naujų draugų ir gerai praleisti laiką.

Arnis Juknevičius, I d klasės mokinys