Gimnazistai keliauja po Europą

Tęsdami tradicijas, žingeidumo ir naujų potyrių vedami Alytaus miesto gimnazistai aplanko vis naujus Europos miestus. Šiais mokslo metais rudens atostogų metu  Adolfo Ramanausko-Vanago, Jotvingių, Putinų gimnazijų mokiniai, vadovaudami mokytojų S. Valentukonienės, R. Bartkienės, V. Boguckienės, vyko į pažintinę kelionę „Karališkosios sostinės“. Aplankėme antrąjį pagal dydį Čekijos miestą Brno, pasigrožėjome naktinio miesto vaizdais. Kitą dieną skyrėme pažinčiai su Viena. Gidė mus supažindino su miesto istorija, Habsburgų dinastija. Aplankėme gamtos istorijos muziejų, kuriame yra didelė dinozaurų kaulų kolekcija, seniausia pasaulyje meteoritų kolekcija (jų net 1100 vienetų) bei viena garsiausių priešistorinių skulptūrų–28 000 metų senumo Vilendorfo figūra. Ir kaipgi svečiuojantis Austrijos sostinėje neparagauti  tradicinių patiekalų? Vienos šnicelis, obuolių štrudelis – tikras gardumėlis! Trečioji diena buvo skirta Budapeštui. Sužinojome, kad Dunojus skiria miesto dalis Budą ir Peštą. Didelį įspūdį paliko Karaliaus rūmai ir didinga didvyrių aikštė. Ragavome sotaus vengriško tradicinio guliašo, ledų. Po intensyvios dienos vieni atsipalaidavo pakilę apžvalgos ratu, kiti pasilepino Sečeni terminėse pirtyse. Vėlai vakare turėjome galimybę plaukti Dunojumi, grožėtis naktine panorama, pamatyti įspūdingus Vengrijos parlamento rūmus-Budapešto simbolį. Šie rūmai vieni didžiausių pasaulyje(juos sudaro 691 kambarys).  Čia tikrai norėtųsi sugrįžti, bet kiekgi dar nepažinta…

Už rūpinimąsi  ir pagalbą organizuojant kelionę dėkojame mokytojai Meilei  Platūkienei.