Debatai anglų kalba apie lietuvių literatūrą

Ar mokyklinėje programoje būtinai reikia nagrinėti  Kristijono Donelaičio poemą „Metai“? Ne paslaptis, kad daugelis mokinių kasmet skundžiasi skaitydami šį kūrinį, mat jis parašytas sudėtinga senovine lietuvių kalba ir pasakoja apie tuometinį lietuvninkų gyvenimą, kuris, iš pirmo žvilgsnio, neturi nieko aktualaus šiuolaikiniam jaunimui. Tačiau ar tokios priežasties pakanka, kad paliktume užmaršty vieną genialiausių kūrinių, suformavusių mūsų tautinės literatūros tradiciją?

Būtent šia tema gruodžio 21 dieną lietuvių kalbos pamokos metu vyko debatai, organizuoti anglų ir lotynų kalbos mokytojos ekspertės, debatų būrelio vadovės Agnės Ingelevičienės bei lietuvių kalbos mokytojos metodininkės Eglės Barysienės. Debatų metu dvi mokinių komandos – viena už „Metų“  palikimą programoje, kita prieš – pateikė argumentus ir įrodinėjo mokytojoms, teisėjams bei bendraklasiams, kodėl jų nuomonė yra teisinga ir kodėl  jie turėtų laimėti debatus.

Pamoka buvo ne tik kupina juoko ir draugiškos konkurencijos, bet ir skatino mokinius, mokytojas dar nuodugniau ištyrinėti mūsų kultūrinį paveldą, į jį pažvelgti iš skirtingų pozicijų, mokytis viešai ginčytis ir išreikšti savo nuomonę. Nors teisėjai nusprendė, kad įtaigesni argumentai buvo tos komandos, kuri įrodinėjo, kad K. Donelaičio „Metai“ turėtų būti išimti iš mokyklinės programos, tačiau svarbiausia, kad visi per šiuos debatus įgijo stipresnių analizės, viešojo kalbėjimo ir argumentavimo kompetencijų.

Emilija Petrosian, III a klasės mokinė