Tarptautinis „Socrates“ projektas finišavo Alytuje

2005 m. gegužės pirmą savaitę neįprastai šurmuliavo Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago vidurinė mokykla. Sulaukėme svečių iš Švedijos Tumba miesto, Ispanijos Galicijos, Portugalijos Constancijos, Graikijos Atėnų ir 3-jų Italijos delegacijų: Veneto, Veneo ir Paese miestų. 4 metus vykęs Europos Sąjungos „Socrates“ programos „Comenius 1.3“ tarptautinis projektas „Nauji geresnio mokymosi metodai“ baigėsi Alytuje. Per šį laikotarpį mūsų mokyklos atstovai lankėsi Švedijoje, Portugalijoje, Ispanijoje ir Graikijoje. Dar neišdilo įspūdžiai, kai praėjusį rudenį dešimties mokytojų ir mokinių delegacija lankėsi Graikijoje Atėnuose, o jau su savo partneriais vėl susitikome, tik šį kartą Lietuvos žemėje. Šių susitikimų tikslas – pasidalinti patirtimi, susipažinti su naujais mokymo metodais, pristatyti savo šalies kultūrą.

3 dienas projekto dalyviai pristatinėjo atsivežtus įvairius projektus. Buvo ir vienas bendras visų šalių projektas: pagal Vytautės Žilinskaitės pjesę „Žiogas stiklinėje“ pastatyti spektakliai visose minimose šalyse ir įrašyti į DVD. Alytuje vyko jų peržiūra. Šio projekto pradininkė mūsų mokykloje ir lietuviškos bei tarptautinės pjesės „Žiogas stiklinėje“ režisierė Vilma Liaukuvienė sakė, kad bendražmogiški dalykai, nepaisant kultūrinių skirtumų, visose šalyse suvokiami vienodai, netgi pasirinktos panašios meninės išraiškos priemonės. Per keletą dienų Alytuje buvo pastatyta tarptautinė pjesės „Žiogas stiklinėje“ laboratorija, kurioje vaidino lietuvių, švedų, ispanų ir portugalų mokiniai. Pjese liko sužavėti visi: ir žiūrovai, ir patys dalyviai.
Projekto dalyviai viešėjo Alytaus miesto savivaldybėje, kur juos pasveikino vicemeras S.Kauzonas, Švietimo ir socialinių reikalų departamento Švietimo skyriaus vedėjas V.Valūnas.

Svečiai ne tik dirbo, bet ir buvo supažindinti su Alytaus miestu ir jo apylinkėmis bei Kauno ir Vilniaus miestais.
Mokiniai iš užsienio gyveno mūsų mokinių šeimose. Visą savaitę kartu jie lankė pamokas, tarptautinės laboratorijos repeticijas, domėjosi mūsų kultūra. Tokie projektai įdomūs mokiniams ir labai naudingi: vaikai įgyja pasitikėjimo savimi, mokosi reprezentuoti ne tik savo mokyklą, bet ir savo miestą bei šalį, lavina užsienio kalbos įgūdžius.

Nors šis projektas ir baigėsi, bet su savo partneriais aptarėme tolesnį mūsų mokyklų bendradarbiavimą: vykdysime video konferencijas, galbūt ir mokinių mainų programas. Projekto koordinatorius švedas Matsas Lindhu išvykdamas sakė: „Mes nutiesėme tiltus tarp mūsų šalių. Ar tie tiltai išliks, priklauso tik nuo mūsų pačių“. Svečiai džiaugėsi, kad tai, ką rado Lietuvoje, pranoko visus jų lūkesčius. Jie liko sužavėti Lietuvos gamta, mūsų svetingumu, šiltu, nuoširdžiu bendravimu, puikiomis mūsų mokinių anglų kalbos žiniomis. Kai kurie žadėjo atvykti į Lietuvą dar kartą su savo draugais.

Loreta Mazėtytė, matematikos ir IT mokytoja metodininkė

Parašykite komentarą