Projektinė veikla Europoje

Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija jau antri metai vykdo Europos Komisijos finansuojamą Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Pieškime! Piešiniai vienija Europą“ (CUE ‘Let’s draw! Cartoons unite Europe’). Lapkričio 9-12 dienomis Italijoje įvyko ketvirtasis projekto susitikimas.

Partnerių  susitikime kartu su  Vokietijos, Italijos, Prancūzijos, Portugalijos, Lenkijos, Turkijos mokyklų atstovais dalyvavo anglų kalbos vyresnioji mokytoja Ineta Boguševičienė, dailės mokytoja metodininkė  Dalia Adukevičienė ir istorijos vyresnioji mokytoja Giedrė Škarnulienė. Nors Lietuvoje oras lepino malonia rudeniška šiluma italų partneriai perspėjo apie potvynio galimybę, bei patarė turėti guminius batus jei norėsime aplankyti Veneciją.

Paesijos savivaldybė yra įsikūrusi Veneto regione, Treviso departamente, maždaug 30 kilometrų  nuo Venecijos. Tai ir buvo projekto partnerių susitikimo vieta. Paesijos mokykloje buvome labai šiltai sutikti direktoriaus ir mūsų partnerių. Mokykla didelė, erdvi, turinti  du tūkstančius mokinių, labai daug mokytojų ir … dvylika sekretorių! Paklausinėję, ką jos veikia, susidarėme įspūdį, kad jos atlieka buhalterių, direktorių pavaduotojų, bei kai kurias klasių vadovų funkcijas. Mus sužavėjo puikiai įrengta skaitykla, kurioje mokiniai turi galimybę skaityti jaukiai įsitaisę tiesiog ant kilimo ar sėdmaišio bei nuošalus gėlėm apstatytas kampelis, skirtas mokytojų ir mokinių tėvų pokalbiams. Maloniai nustebino tai, kad net mokyklose rūšiuojamos šiukšlės, visur pastatytos atskiros popieriui, stiklui ir kitoms atliekoms skirtos šiukšlių dėžės, dažniausiai pagamintos pačių mokinių. Mokykla, kurioje lankėmės, atitinka lietuvišką pagrindinę, tačiau joje yra net mažytė garso bei vaizdo įrašų studija. Viskas Italijos mokyklose skirta mokinių poreikiams, mokytojai neturi nei savo kabinetų nei kompiuterių, nei lentynėlės nedideliame mokytojų kambaryje, tačiau reikia pripažinti, kad jie dirba puikiai įrengtose, šiuolaikine kompiuterine įranga, projektoriais ir interaktyviomis lentomis aprūpintose klasėse.

Partnerių  susitikimo metu mes pristatėme Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos mokinių pieštas karikatūras, kuriomis jie apibūdino savo šalies geruosius stereotipus, taip pat buvo dalijamasi patirtimi dirbant „CLIL“ metodu. CLIL (Content and Language Integrated Learning) – tai dalyko ir kalbos integruotas mokymas – dėstymas  kita kalba. CLIL plėtra Lietuvoje labai lėta, nors visame pasaulyje šis procesas jau seniai įsibėgėjęs, CLIL nauda neabejojama ir suprantama, kad tokios  pamokos būtų naudingos mokiniams.

Paskutinę susitikimo dieną vėl buvome nustebinti. Treviso departamento mokyklos aktyviai dalyvauja Mokymosi visą gyvenimą programoje, vykdo daug projektų, visgi buvome šiltai sutikti ir pasveikinti departamento vadovo bei jo administracijos atstovų. Susipažinome su  šiuolaikinių aristokratų gyvenimu. Aplankėme Villa Marcelo, kur mūsų gidu buvo iki šios ten gyvenantis dvaro savininkas. Jis pasididžiuodamas pasakojo, jog, nepaisant regiono ekonominės vertės, Šiaurės Italijos aristokratams nėra būdinga didžiuotis rėksminga prabanga, jie artimai bendrauja su savo šeimynykščiais. Lankėmės Venecijoje. Nuostabus meno kūrinys, dar vadinamas XVII a. Europos simboliu, yra didžiausia miesto aikštė – Šv.Morkaus aikštė, kurioje puikuojasi Šv.Morkaus bazilika ir Dožų rūmai.  Stebėjomės, kad viena iš gražiausių aikštė tikrai yra apsemta ir norint pereiti ja reikia guminių batų.

Pilnos naujų idėjų ankstų šeštadienio rytą palikome Italiją, bet noras sugrįžti visada išliks.

Vyresnioji istorijos mokytoja Giedrė Škarnulienė

Parašykite komentarą