Prancūzijoje gaminome tobulą europietį (nuotraukos)

Demokratija, tolerancija, pagarba žmogaus teisėms ir asmenybei, gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti jau visiems žinomos sąvokos, tačiau ar galime drąsiai teigti, kad šios savybės būdingos tūlam europiečiui, mums visiems, kiekvienam? Kas mus, europiečius, vienija? Ar pomėgis sportui būdingas tik lietuviams ir portugalams, svetingumas – tik italams, ar subtilus jumoro jausmas – vien anglų savybė,  o  atsakomybės jausmas būdingas išskirtinai vokiečiams?

Alytaus Adoflo Ramanausko-Vanago gimnazija jau antrus metus kartu su mokyklomis iš Vokietijos, Turkijos, Italijos, Portugalijos, Prancūzijos bei Lenkijos vykdo Europos Komisijos finansuojamą Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projetą „Pieškime! Piešiniai vienija Europą“ („CUE: Let‘s draw! Cartoons unite Europe“).  Atsakymo į šiuos klausimus mokiniai ieškojo integruotų dailės ir informacinių technologijų bei CLIL metodika pagrįstų istorijos bei anglų kalbos pamokų metu. Buvo parengtos mokinių piešinių bei koliažų parodos nacionalinių stereotipų tema, gimnazijos mokiniai sukūrė video filmą.

Kovo 7-12 dienomis į projekto partnerių susitikimą Prancūzijoje, Biarritz‘o mieste, vykome jau atsikratę išankstinių nuostatų ir netiesą skleidžiančių stereotipų, turėdami aiškią užduotį – sukurti tobulo Europos piliečio portretą.

Griovėme stereotipus

Jau pirmą dieną Prancūzijoje lietuvių komandą pasitikusi netikėtai švelni ir šilta pavasarinė saulė, kovo mėnesį žydinčios magnolijos bei Atlanto vandenyno spindesys leido pajusti, kad mes gyvename skirtingose geografinėse platumose, tačiau kurortinio prancūzų miestelio jaukumas labai priminė gimtojo Alytaus gatveles.

Biarritz’o mieste yra įsikūrusi mokykla „Lycée hôtelier de Biarritz“ (tai – profesinė mokykla), kuri aprūpina visą Prancūziją viešbučių tarnautojais, virėjais ir padavėjais. Balta tvora aptverta privati mokykla yra isikūrusi atokiai nuo miestelio centro ir turi ypatingai griežtas vidaus taisykles, kaip pavyzdžiui, draudimas išeiti už mokyklos teritorijos bendrabučiuose gyvenantiems mokiniams arba formalios aprangos kodas. Viena iš didžiausių keistenybių yra tai, kad mokyklos direktorius gyvena mokyklos kiemelyje pastatytame dviaukštyje šalia mokinių bendrabučių  pastatytame name.

„Portugalijoje mes turime vieną niekingą stereotipą, nuo kurio nukentėjo mano draugė ieškodama darbo. Manoma, jog žmonės iš šiek tiek labiau pietinio regiono yra tingūs. Dėl to jos nepriėmė į darbą. Tačiau tai visiška netiesa. Ten tiesiog yra nepaprastai karšta, todėl žmonės miega vengdami karščio”,- vieną iš stereotipų apie savo šalį griovė portugalė mokytoja Paula Menendez. Ši mokytoja kuravo interviu darbo grupės veiklą. Grupės tikslas buvo išsiaiškinti mokinių ir mokytojų nuomones projekto tematika, pavyzdžiui, ar stereotipai leidžia geriau pažinti užsienio valstybes? Ar svarbu griauti stereotipus? Interviu grupės galutinis produktas bus rodomas paskutiniajame Comenius projekto etape – Vokietijoje – per nacionalinę televiziją. Beje, šios grupės darbas buvo aprašytas ir vietinėje spaudoje, „Sud Quest” laikrašty. Likusios grupės  turėjo palyginti skirtingų šalių gyventojų įpročius, pavyzdžiui, toleranciją kelyje arba sukurti „skanaus“ europiečio receptą, kuris, bendromis pastangomis, įgavo picos formą. Rimčiausiai dirbo „mažųjų“ komanda, vadovaujama dailės mokytojų komandos iš Italijos, Prancūzijos ir Lietuvos. Nepaisat to, kad tik viena mokytoja laisvai kalbėjo angliškai, vaikai sugebėjo pavaizduoti tokius abstrakčius dalykus kaip atsakomybė, jumoro jausmas, draugystė, bendradarbavimas ir pan.

„Suradę draugų kitose šalyse nebenorės kariauti prieš jas”

Lietuvai šiame projekte atstovavo Alytaus Adolfo Ramanausko–Vanago gimnazijos informacinių technologijų bei matematikos mokytoja Loreta Mazėtytė, dailės mokytoja Dalia Adukevičienė bei projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Ineta Boguševičienė kartu su abiturientais Agne Žvinakyte, Roku Račkausku ir Lukrecijum Tubiu. „Nuostabu, jog atsiranda galimybė iškeliauti į egzotiškus kraštus su Comenius projektu, kuris orientuotas į jaunų žmonių kūrybą ir bendravimą, o šis – tiesiog nuostabus. Su užsieniečiais mes sugriovėme tikrai kvailus stereotipus ir skaniai iš jų pasijuokėme”,- sakė Rokas. Jam antrino kolegė Agnė sakydama, jog džiaugiasi vis kosmopolitiškesne karta ir galimybe skirtingų tautų žmonėms pažinti vienas kitą bei jų unikalias kultūras. Šeši mokiniai projekte atstovavo Turkiją, kurių nuomone projektas yra puiki galimybė palaikyti taiką pasaulyje. „Susidraugaudami su kitų tautų atstovais mes tikrai nebenorėsime kariauti prieš šalis, kuriose yra mūsų draugų. Karas – tiesiog bereikšmis ir mes turėtumėme gyventi taikoje. Be to, smagu bendrauti ir suprasti, jog „ei, ne tokie mes jau ir skirtingi”, – besišypsodamas teigia Emre iš Turkijos.

Projekto dalyviai turėjo galimybę pamatyti ne tik nuostabų kurortinį Biarritz’o miestą, bet kartu nuvykti į kitus baskų kraštus – Saint-Jean-de-Luz’ą bei San Sebastian’ą Ispanijoje. Būtent baskų unikalus palikimas Europoje ir buvo pats geriausias pavyzdys, kaip išlikti unikaliems ir tolerantiškiems.

Gana simboliška yra tai, jog susitikimas vyko Biaritse, Prancūzijoje, kur nemaža dalis regiono gyventojų yra baskai, siekiantys savo nepriklausomybės.

Lukrecijus Tubys, IVg mokinys


Parašykite komentarą