Prasminga atostogų diena

Jau keletą metų gimnazijoje ieškoma įvairių būdų pagerbti geriausius ir aktyviausius mokinius. Birželio 19 dieną gimnazijos bendruomenė dovanojo išvyką geriausiai besimokantiems bei kitaip mokyklai nusipelniusiems mokiniams. Tai puiki pažintinė kelionė iki pat Kuršių marių, trukusi visą dieną. Išvykome ankstyvą rytmetį ir jau po valandos išvydome vaizdingą Nemuno vingių ir kalnų panoramą, kuri bylojo apie didingą šio krašto praeitį..

Netrukus pasiekėme pirmąją stotelę – Raudondvarį. Šie rūmai kadaise priklausė žymiai grafų Tiškevičių giminei, o dabar jame yra keletas ekspozicijų, vyksta restauracija. Aplankėme įvairius šio dvaro pastatus ir išgirdome dvaro istoriją. Kiekvienas galėjo pasijusti lyg dvarininkas, įžengęs į prabangius rūmus, papuoštus neįprastomis dekoracijomis. Po kiek laiko sustojome Raudonės pilyje, kurioje dabar įsikūrusi mokykla – čia kopėme į 33,5 metrų aukščio bokštą, iš kurio atsiveria nuostabus  kraštovaizdis. Taip pat apžiūrėjome dailiai sutvarkytą pilies aplinką. Trečioji aplankyta pilis – Panemunės. Deja, bet čia buvome neilgai dėl vykdomų restauracijos darbų.

Vėliau aplankėme vieną aukščiausių Lietuvoje kalnų – Rambyną, apipintą legendomis,  kasmet sulaukiantį vis daugiau lankytojų. Nuo jo matomas kvapą gniaužiantis Kaliningrado srities kraštovaizdis bei netoli esančio Sovetsko bokštai. Tuomet keliavome iki pačios Rusnės – vienintelio Lietuvos miestelio, esančio saloje. Joje užsukome į etnografinę žvejo sodybą, kurioje galėjome savo akimis pamatyti senovinius žvejybos įrankius, neatsiejamus nuo pamario gyventojų kasdienybės. Šioje sodyboje jautėmės, lyg grįžę į praeitį. Paskutinis mūsų kelionės taškas – Ventės rago ornitologinė stotis, tapusi visos išvykos kulminacija ir vieta, iš kurios parsivežėme didžiausių įspūdžių. Čia mus sužavėjo ne tik pamarys, bet ir vaizdingas pasakojimas apie paukščių keliones aplink pasaulį. Daugelis suprato, kaip neįtikėtinai tiksliai veikia gamtos dėsniai ir susimąstė apie savo paties būtį. Lipome į apžvalgos bokštą ir švyturį, kur marių vėjas išpūtė visas slogias mintis, o stulbinantis vaizdas sužadino nepatirtus jausmus. Atėjus metui važiuoti, buvo sunku atsitraukti nuo marių ir grįžti į pilką kasdienybę.

Nors grįžome beveik vidurnaktį, turbūt niekas dar ilgai nėjo gulti – pakili nuotaika išliko ir visą ilgą kelionę namo. Džiugu, kad mūsų mokykla rūpinasi savo šviesuoliais ir tokiu būdu atsidėkoja už nuopelnus. Nors ekskursija vyko atostogų metu, suprantame, jog bent viena diena nepraėjo veltui, nes sužinojome gausybę naujų dalykų ir patyrėme nuotykių. Ačiū už nepamirštamą išvyką organizatoriams ir lydėjusiems mokytojams: Astai Grimalauskienei ir Tomui Balynui!